23:48 | شنبه 22 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار مرغ

کی میگه مرغ نمی پره؟!
نماد برتر- مدتی است بازار مرغ و تخم مرغ دچار نوسان شده و قیمت ها سر پایین آمدن ندارند، چند روز پیش مرغ با قیمت حدود 17 هزار تومان به فروش می‌رسید، اما در حال حاضر قیمت این کالای اساسی به بیش از 20 هزار تومان رسیده و در این روزهای تلخ کرونایی اوقات مردم را تلخ تر کرده است، برخی که توان دارند به ناچار با همین قیمت ها خرید می‌کنند و برخی که اقشار ضعیف تر جامعه محسوب می‌شوند چشم انتظار کاهش قیمت هستند تا شاید مرغ به سفره هایشان برگردد.
مرغ‌هایی که ارزن در خواب می‌بینند
نماد برتر- مرغ، این گوشتی که همواره در نبود گوشت قرمز زینت بخش سفره‌ها بود، اکنون در بازار گرانی به سر می‌برد و گویا این خوراکی نیز در حال پرکشیدن از سفره‌هایمان است، وقتی دنبال این گرانی را می‌گیریم به کمبود نهاده‌ها می‌رسیم.
۲۸۰۰ تن مرغ منجمد ویژه طرح تنظیم بازار توزیع می‌شود
نماد برتر- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که براساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار وضرورت کنترل بازار کالاهای اساسی و به منظور رفاه هموطنان به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه، توزیع استانی ۲ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ منجمد جهت مصارف خانوار در سراسر کشور شروع می‌شود.
نبود ثبات قیمت و تولید در بازار مرغ و تخم مرغ
نماد برتر- این روزها و در پی تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تحریم ۱۸ بانک ایرانی، شاهد افزایش بیش از پیش نرخ ارز هستیم. کاهش منابع ارزی به دلیل اعمال این تحریم‌ها، احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، هیجان مردم از اوج‌گیری بیشتر قیمت‌ها، کاهش ارزش نقدینگی‌های مردم و در نهایت سودجویی دلالان، تنور «ریال‌سوزی» را شعله‌ورتر ساخته و دلار از مرز روانی ۳۰ هزار تومان عبور کرده ‌است.
عسکری: رویکرد اقتصاد مقاومتی بازار مرغ و تخم مرغ را نجات می‌دهد
نماد برتر- نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم با بیان اینکه راه نجات کشور در گرو اقتصاد مقاومتی است، گفت: به نظر من تحریم‌ها کماکان تنها ۲۰ درصد تأثیرگذار است. ما نیازمند مدیریت جهادی هستیم. رویکرد اقتصاد مقاومتی در بازار مرغ، تخم مرغ و لبنیات ما را موفق می‌کند.
حذف سیاست دونرخی بودن ارز، وضعیت بازار مرغ و لبنیات را بهتر می‌کند
نماد برتر- یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: علت گرانی تخم مرغ، مرغ و لبنیات این است که تخصیص ارز برای مسئله نهاده‌های دامی کافی نبوده و تفاوت نرخ ارز مدیریت را سخت کرده است.
تغییرات قیمت گوشت سفید و قرمز/ مرغ در صدر ایستاد
نماد برتر- آخرین آمار از تغییرات قیمت انواع گوشت از این حکایت دارد که گوشت مرغ بیشترین میزان افزایش قیمت را داشته و نسبت به سال گذشته بالغ بر ۳۰ درصد گران شده است.
تداوم گرانی تخم مرغ علیرغم تشدید نظارت‌ها
نماد برتر- با وجود اینکه عملکرد بازرسی و نظارت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها حاکی از تشدید نظارت‌ها بر بازار تخم مرغ در پنج ماهه اول امسال است، این محصول همچنان بیش از نرخ مصوب عرضه می‌شود.
توزیع نهاده‌های دامی در کشور بر چه اساسی است؟
پایگاه خبری راد: مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران ابراز عقیده کرد؛ توزیع نهاده‌های دامی در کشور سنتی و بر پایه دلالی است.
توزیع مرغ دولتی به نرخ مصوب
پایگاه خبری راد: درحالی که بسیاری از مسئولان دولتی و ناظر بر بازار برخلاف فروشندگان و تولیدکنندگان معتقد بودند که نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی برای تمام مرغ‌های موجود در سطح بازار است، اما در چند روز گذشته این نرخ تنها برای مرغ عرضه دولتی رعایت می‌شود.
تاثیر سیل‌های اخیر بر بازار میوه و گوشت
پایگاه خبری راد: با توجه به آنکه مناطق شمالی و جنوب غربی ایران تولیدکننده میوه، سبزی، سیفی جات و تا حدودی گوشت هستند، پیش بینی کارشناسان حوزه تولید این دست محصولات خوراکی آن است که سیل اخیر تاکنون تاثیری بر بازار نداشته است.
بازار بی‌توجه به ستاد تنظیم بازار/ مرغ ۱۵ هزار تومان!
پایگاه خبری راد: در حالی که ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ را برای مصرف‌کننده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرده بررسی قیمت‌ها در بازار نشان از آن دارد که هر کیلو مرغ تازه ۱۵ هزار تومان و اقلام دیگر مرغ ۱۶ تا ۳۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود.
نبود ساختار قانونمند در تنظیم بازار مرغ خوزستان
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: حلقه مفقوده در تنظیم بازار مرغ، ایجاد نشدن ساختار قانونمند برای ذخیره‌سازی و توزیع است.
گلایه برخی شهروندان یزدی از افزایش قیمت گوشت
پایگاه خبری راد: افزایش قیمت گوشت در یزد در حالی ادامه دارد که گوشت‌های تنظیم بازار گرم و منجمد نیز وارد بازار شده‌ و در حال توزیع است؛ همین امر باعث شده که گلایه خانواده های کم برخوردار استان را در پی داشته باشد.
چرا گوشت گوسفندی حکم طلا را پیدا کرده؟
پایگاه خبری راد: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) یزد از اقدامات تاثیرگذار انجام شده در جهت کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد خبر داد.